• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67515
+
-

سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزی کشور وارد می‌شود

سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی کشور وارد می‌شود که این موضوع ضرورت تقویت بیمه را در این بخش گوشزد می‌کند. به گزارش ایرنا، عضو هیات‌مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین گفت: بخش کشاورزی همواره با حوادث گوناگونی روبه‌رو است و فعالیت در این حوزه ریسک بالایی دارد. 

ابراهیمی‌پاک ریسک‌های بخش کشاورزی را در دنیا ۴۲ ریسک عنوان کرد که ۳۱ ریسک آن در ایران وجود دارد. وی با اشاره به این‌که زیربناهای کاری و فکری در استان قزوین برای توسعه بخش کشاورزی فراهم شده است، افزود: بخش کشاورزی محرک اقتصاد کشور است و در شرایط کنونی تحریم‌ها، این بخش در افزایش درآمد و رونق اقتصادی کشور نقش مهمی دارد. 

به گفته این مسئول، اکنون حدود ۸۲ محصول کشاورزی با ۱۵۲ عنوان بیمه‌ای تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند. ابراهیمی‌پاک بر لزوم اهمیت گام‌های مثبت در بحث بیمه محصولات کشاورزی و ارتقای سطح بیمه محصولات کشاورزی تأکید کرد. 

وی یادآور شد: سامانه مناسب برای بیمه‌گری و بیمه‌گذاری و پرداخت خسارت راه‌اندازی شده است و کشاورزان باید از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند.  این عضو هیات‌مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور تصریح کرد: ستاد بیمه کشاورزی استان‌ها با هدف تسهیل در بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت غرامت خسارت تشکیل می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید